Zarządzanie Publiczne

Dla kogo?

Sektor publiczny potrzebuje dziś specjalistów w zakresie zarządzania. Od pracowników wymaga się nie tylko przekrojowej wiedzy, ale również praktycznych umiejętności managerskich. Proponowane studia podyplomowe Zarządzanie publiczne stanowią odpowiedź na to zapotrzebowanie.

Zakres działalności administracji publicznej w Polsce jest na tyle szeroki, że często wymaga od pracowników głębokiej specjalizacji. Dlatego studia te prowadzone są w nowej formule kształcenia modułowego. W trakcie kształcenia słuchacze sami decydują, w jakim obszarze chcą się wyspecjalizować, wybierając jeden z pięciu proponowanych modułów:

  • Zarządzanie kadrami w administracji – to propozycja dla osób piastujących stanowiska kierownicze w administracji publicznej
  • Lider lokalny – moduł kierowany jest do osób zaangażowanych w lokalną politykę
    i działalność publiczną na poziomie lokalnym
  • Zarządzanie finansami w administracji publicznej – to propozycja dla osób zainteresowanych sektorem finansowym
  • Zarządzanie w sektorze społecznym – moduł kierowany jest do osób, które chcą założyć i prowadzić organizację społeczną lub z ramienia administracji koordynują współpracę z sektorem społecznym
  • Ekonomia społeczna – to propozycja dla osób, które tworzą lub koordynują prace podmiotów ekonomii społecznej, w tym podmiotów reintegracyjnych oraz przedsiębiorstw społecznych, w tym spółdzielni socjalnych

Dlaczego warto?

Dlatego, że są to studia:


  • na prestiżowej uczelni publicznej
  • w doskonałej jakości i w dobrej cenie
  • w nowoczesnym budynku dydaktycznym wyposażonym w pełni zdigitalizowane i klimatyzowane sale wykładowe
  • z profesjonalną opieką administracyjno-organizacyjną
  • z elektronicznym indeksem
  • gdzie wykładają specjaliści posiadający praktyczne doświadczenie w sferze publicznej
  • prowadzone przy użyciu aktywnych metod prowadzenia zajęć
  • gdzie słuchacze otrzymują materiały dydaktyczne
  • organizowane w soboty i niedziele w godz. 9:00-16:00
  • z elastycznym systemem płatności

 

Cele studiów:


  • uzyskanie aktualnej wiedzy w zakresie zarządzania w sferze publicznej
  • zdobycie praktycznych umiejętności managerskich
  • Sam wybierzesz, w czym chcesz się specjalizować wybierając jeden z pięciu proponowanych modułów. Zdobędziesz wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie:
  • kształtowania polityki kadrowej w instytucjach publicznych
  • funkcjonowania w sferze lokalnej i przywództwa lokalnego
  • finansów publicznych
  • zarządzania organizacjami trzeciego sektora oraz współpracy z ich otoczeniem
  • tworzenia i organizacji pracy podmiotów ekonomii społecznej

Organizacja studiów

Zakres tematyczny wykładów, warsztatów oraz treningów:


 

Moduł I – Funkcjonowanie administracji publicznej (60 godz.)

  • Prawoznawstwo i wiedza o państwie (8 godz.)
  • System administracji publicznej w Polsce (10 godz.)
  • Zarządzanie publiczne w samorządzie (12 godz.)
  • Procedura administracyjna (6 godz.)
  • Finanse państwa i samorządu (8 godz.)
  • Zamówienia publiczne (8 godz.)
  • Marketing w instytucjach publicznych (4 godz.)
  • Etyka w działalności publicznej (4 godz.)

 

 Moduł II – Manager w sektorze publicznym (60 godz.)

  • Zarządzanie w instytucji publicznej (8 godz.)
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi (12 godz.)
  • Techniki twórczego myślenia (8 godz.)
  • Autoprezentacja i elementy kreowania wizerunku (8 godz.)
  • Sztuka wystąpień publicznych (8 godz.)
  • Protokół dyplomatyczny i etykieta w administracji publicznej (8 godz.)
  • Zarządzanie jakością i audyt w administracji publicznej (4 godz.)
  • Strategiczne planowanie rozwoju (4 godz.)

 

MODUŁY DO WYBORU:

 Moduł III – Zarządzanie kadrami w administracji (60 godz.)

  • Kadry w administracji publicznej (12 godz.)
  • Komunikacja interpersonalna (12 godz.)
  • Metody rekrutacji i techniki selekcji pracowników (8 godz.)
  • Rozwój pracowników i szkolenia (8 godz.)
  • Diagnozowanie i rozwiązywanie konfliktów w zespole (12 godz.)
  • Motywowanie personelu (8 godz.)

 

Moduł III – Lider lokalny (60 godz.)

  • Przywództwo polityczne na poziomie lokalnym (12 godz.)
  • Społeczność lokalna i zarządzanie lokalne (10 godz.)
  • Projektowanie kampanii wyborczych (16 godz.)
  • Aktywizowanie społeczności lokalnych (8 godz.)
  • Zarządzanie konfliktami i rozwiązywanie konfliktów (8 godz.)
  • Marketing terytorialny (6 godz.)

 

  Moduł III – Zarządzanie finansami w administracji publicznej (60 godz.)

  • Planowanie i wykonywanie budżetu (12 godz.)
  • Kontrola i audyt (16 godz.)
  • Egzekucja w administracji publicznej (12 godz.)
  • Prewencyjna działalność Komornika Sądowego (8 godz.)
  • Zarządzanie majątkiem publicznym (12 godz.)

 

 Moduł III – Zarządzanie w sektorze społecznym (60 godz.)

  • Aspekty prawne funkcjonowania NGO’s i podmiotów ekonomii społecznej (6 godz.)
  • Tworzenie, finansowanie i zarządzanie podmiotami ekonomii społecznej (12 godz.)
  • Współpraca NGO’s z biznesem i administracją samorządową (6 godz.)
  • Kreowanie wizerunku organizacji (12 godz.)
  • Pozyskiwanie funduszy przez organizację pozarządową (12 godz.)
  • Strategiczne planowanie rozwoju organizacji (6 godz.)
  • Zarządzanie jakością i audyt w III sektorze (6 godz.)

 

 Moduł III – Ekonomia społeczna (60 godz.)

  • Wprowadzenie do ekonomii społecznej (12 godz.)
  • Formy prawno-instytucjonalne przedsiębiorstw społecznych, w tym spółdzielni socjalnych (12 godz.)
  • Podmioty reintegracyjne w systemie ekonomii społecznej (Zakłady Aktywności Zawodowej, Warsztaty Terapii Zawodowej, Centrum Integracji Społecznej, Kluby Integracji Społecznej) (4 godz.)
  • Partnerstwa publiczno-prywatno-społeczne (4 godz.)
  • System wsparcia podmiotów ekonomii społecznej w Polsce – społeczne zamówienia publiczne, klauzule społeczne (8 godz.)
  • Zarządzanie podmiotami ekonomii społecznej (12 godz.)
  • Case study: dobre praktyki przykłady polskie i zagraniczne, problemy i potrzeby podmiotów ekonomii społecznej w Polsce (8 godz.)

 

Łączna liczba godzin: 180

Formy zaliczeń:
Warunki zaliczenia określają prowadzący zajęcia.

 

Organizacja studiów:


Zajęcia rozpoczną się w listopadzie i odbywać się będą w systemie zaocznym, w soboty oraz niedziele, z reguły co dwa tygodnie

 

Plan zjazdów:


Sesja I  19 – 20.XI
Sesja II  3 – 4.XII
Sesja III  17 – 18.XII
Sesja IV  14 – 15.I
Sesja V  28 – 29.I
Sesja VI  11 – 12.II
Sesja VII  25 – 26.II
Sesja VIII  11 – 12.III
Sesja IX 25 – 26.III
Sesja X  8 – 9.IV
Sesja XI  29 – 30.IV
Sesja XII  13 – 14.V
Sesja XIII  27 – 28.V
Sesja XIV  17 – 18.VI
Sesja XV  1 – 2.VII

 

Warunki ukończenia studiów:


  • zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w planie studiów podyplomowych, warunki zaliczenia określają prowadzący zajęcia
  • zaliczenie testu końcowego z zakresu programu realizowanego w trakcie roku akademickiego

Opłaty


Koszty uczestnictwa: 3 600 PLN

 

Trzy możliwości opłacenia studiów:


  • w całości
  • w dwóch ratach po 1 800 PLN
  • w 8 ratach po 450 PLN

Decyzja o przyjęciu na studia zostanie wysłana pocztą tradycyjną na adres podany w formularzu zgłoszeniowym. Każdy ze słuchaczy otrzyma indywidualne konto oraz hasło do systemu USOS (Uczelniany System Obsługi Studenta), które zostanie przekazane na spotkaniu inauguracyjnym. Wyniki osiągane przez słuchaczy będę potwierdzane w elektronicznym indeksie, co usprawni proces wystawiania ocen przez prowadzących i wyeliminuje uciążliwości związane z obsługą indeksów papierowych.

Rekrutacja

Słuchaczami Podyplomowych Studiów Zarządzanie publiczne mogą zostać absolwenci studiów jednolitych magisterskich, pierwszego lub drugiego stopnia wszystkich kierunków.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń do wypełnienia limitu miejsc.

Termin składania dokumentów: od 4 maja br.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony formularz zgłoszeniowy (pobierz) – proszę wydrukować dwustronnie
  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich) wraz z kserokopią suplementu
  • 1 zdjęcie (format legitymacyjny)
  • kopia dowodu osobistego

Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można składać osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00 w Dziekanacie Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM (Poznań, ul. Umultowska 89A, pok. 159) lub przesyłać pocztą na adres:
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM
ul. Umultowska 89A
61-614 Poznań, pok. 159

Kontakt


W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości – zachęcamy do kontaktu z pracownikami WNPiD:

Sekretariat Studiów Podyplomowych


mgr Agata Sierchuła

Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
61-614 Poznań
ul. Umultowska 89a
pok. 48
tel. 61 829 65 20, fax 61 829 66 26
poniedziałek-piątek, godz. 9.00-15.00
e-mail: agata.sierchula@amu.edu.pl
http://www.wnpid.amu.edu.pl

Kierownik Studiów Podyplomowych:
dr Paweł Antkowiak
e-mail: pawel.antkowiak@amu.edu.pl

Font Resize
Contrast