Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie

Dla kogo?


Jednym z głównych instrumentów osiągnięcia sukcesu w relacjach biznesowych jest znajomość i zrozumienie specyfiki innych kultur. Międzynarodowa wymiana handlowa oraz rosnące współzależności biznesowe między różnymi nacjami i kręgami kulturowymi sprawiają, że to właśnie często komunikacja, a nie ekonomia, staje się kluczowym elementem warunkującym podpisanie kontraktu czy zawarcie umowy handlowej. Absolwent proponowanych przez nas studiów podyplomowych pozna teorię, strategię i specjalistyczne słownictwo z zakresu komunikacji międzykulturowej w biznesie oraz zarządzania komunikacją w biznesie.

 

Studia szczególnie polecamy:


  • osobom pracującym w firmach i organizacjach międzynarodowych
  • menedżerom
  • konsultantom biznesowym
  • specjalistom ds. handlu zagranicznego i współpracy międzynarodowej
  • pracownikom mediów (redakcje gazet, portale internetowe, TV, radio)
  • pracownikom biur spraw zagranicznych, instytucji administracji państwowej, samorządu terytorialnego oraz innych instytucji utrzymujących kontakty międzynarodowe
  • osobom rozwijającym własną działalność gospodarczą w oparciu o współpracę z zagranicznymi partnerami
  • pracownikom działów HR

Dlaczego warto?

Cele studiów:


  • przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu komunikacji międzykulturowej
  • trening umiejętności z zakresu zarządzania komunikacją w sferze biznesowej
  • omówienie konkretnych narzędzi negocjacyjnych czy komunikacyjnych w odniesieniu do najważniejszych partnerów biznesowych np. kontrahentów z Chin czy USA
  • przekazanie wiedzy na temat ekonomicznych i prawnych podstaw handlu międzynarodowego

Organizacja studiów


Zakres tematyczny wykładów, warsztatów oraz treningów:


 

Moduł I Komunikacja międzykulturowa

  • Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej (4 godziny zajęć wykładowych)
  • Podstawy komunikacji masowej (12 godzin konwersatoriów)
  • Podstawy komunikacji interpersonalneji interkulturowej (16 godzin konwersatoriów)
  • Kultura w prawie i obrocie międzynarodowym (8 godzin konwersatoriów)
  • Rola religii w komunikacji międzykulturowej (8 godzin konwersatoriów)

 

Moduł II Biznes międzynarodowy

  • Wprowadzenie do ekonomiki kultury (8 godzin zajęć wykładowych)
  • Finanse publiczne i międzynarodowe rynki finansowe (16 godzin zajęć wykładowych)
  • Korporacje międzynarodowe (12 godzin konwersatoriów)
  • Finanse międzynarodowe przedsiębiorstw (8 godzin konwersatoriów)
  • Źródła informacji gospodarczych (8 godzin zajęć warsztatowych)

 

Moduł III Zarządzanie komunikacją międzykulturową w biznesie

  • Komunikacja w biznesie w wybranych państwach świata (8 godzin zajęć wykładowych)
  • Techniki negocjacji i rozwiązywania konfliktów w międzykulturowych stosunkach gospodarczych (12 godzin zajęć warsztatowych)
  • Protokół dyplomatyczny i savoir vivre w biznesie (12 godzin zajęć warsztatowych)
  • Formy prezentacji i prowadzenia debat publicznych w środowisku międzykulturowym
  • Zarządzanie własnym wizerunkiem w biznesie (8 godzin konwersatoriów)
  • Zarządzanie projektami międzynarodowymi (8 godzin zajęć warsztatowych)
  • Trening interpersonalny i międzykulturowy (8 godzin zajęć warsztatowych)

 

Łączna liczba godzin: 180

 

Organizacja studiów:


  • zajęcia rozpoczną odbywają się w systemie zaocznym, w soboty oraz niedziele, z reguły co dwa tygodnie
  • słuchacze otrzymują, po uzyskaniu odpowiednich zaliczeń, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie Komunikacji międzykulturowej w biznesie

 

Plan zjazdów:


Sesja I  12–13 XI
Sesja II  26–27 XI
Sesja III  10–11 XII
Sesja IV  7–8 I
Sesja V  21–22 I
Sesja VI  4–5 II
Sesja VII  18–19 II
Sesja VIII  4–5 III
Sesja IX  18–19 III
Sesja X  1–2 IV
Sesja XI  22–23 IV
Sesja XII  6–7 V
Sesja XIII  20–21 V
Sesja XIV  10–11 VI
Sesja XV  24–25 VI

 

Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie:


  • wszystkich przedmiotów określonych w planie studiów podyplomowych, warunki zaliczenia określają prowadzący zajęcia
  • testu końcowego z zakresu programu realizowanego w trakcie roku akademickiego

Opłaty

Koszt uczestnictwa 3 000 PLN

Trzy możliwości opłacenia studiów:


  • w całości
  • w dwóch ratach po 1 500 PLN
  • w 8 ratach po 375 PLN

Decyzja o przyjęciu na studia zostanie wysłana pocztą tradycyjną na adres podany w formularzu zgłoszeniowym. Każdy ze słuchaczy otrzyma indywidualne konto oraz hasło do systemu USOS (Uczelniany System Obsługi Studenta), które zostanie przekazane na spotkaniu inauguracyjnym. Wyniki osiągane przez słuchaczy będę potwierdzane w elektronicznym indeksie, co usprawni proces wystawiania ocen przez prowadzących i wyeliminuje uciążliwości związane z obsługą indeksów papierowych.

Rekrutacja


Słuchaczami Podyplomowych Studiów Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie mogą zostać absolwenci studiów jednolitych magisterskich, pierwszego lub drugiego stopnia wszystkich kierunków. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń do wypełnienia limitu miejsc.

Termin składania dokumentów: od 4 maja br.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony formularz zgłoszeniowy (pobierz) – proszę wydrukować dwustronnie
  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich) wraz z kserokopią suplementu
  • 1 zdjęcie (format legitymacyjny)
  • kopia dowodu osobistego

Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można składać osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00 w Dziekanacie Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM (Poznań, ul. Umultowska 89A, pok. 48) lub przesyłać pocztą na adres:
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM
ul. Umultowska 89A
61-614 Poznań, pok. 48

Kontakt


Sekretariat Studiów Podyplomowych


inż. Marta Jankowiak

Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
ul. Umultowska 89a
61-614 Poznań
pok. 34
tel. 61 829 65 14, fax 61 829 66 26
poniedziałek-piątek, godz. 9.00-15.00
e-mail: krystyna.tyczewska@amu.edu.pl

Kierownik Studiów Podyplomowych:
dr hab. Krzysztof Hajder
e-mail: krzysztof.hajder@amu.edu.pl

Font Resize
Contrast